Így csökkentheted a TSH-szintet természetes módon!

Napjainkban sajnos egyre gyakrabban találkozhatunk pajzsmirigy-alulműködés tüneteivel és emelkedett TSH-szinttel. Azonban van egy jó hír: a TSH szint csökkenése természetes módon is lehetséges!

Biokémiai értelemben minden ember egyedi, de a gyakorlati tapasztalat azt mutatja, hogy a legtöbb ember 0,5-2,5 közötti TSH érték mellett érzi magát egészségesnek és energikusnak. A legtöbb laboratóriumi leletértékelő rendszer a 4-8,0 közötti tartományba eső TSH értéket is normálértéknek tartja, de az ilyen TSH szinttel rendelkező emberek nagy része nem érzi jól magát, ezért a TSH szintjük csökkentésére szorul.

Az agyalapi mirigy, a hipotalamusz és a mellékvesék (avagy a HPA-tengely, hypothalamic-pituitary-adrenal axis) az endokrin rendszer részét képezik, és éjjel-nappal folyamatos kölcsönhatásban állnak egymással. Amikor a szervezetet stressz éri (ez lehet érzelmi, mentális, fizikai, környezeti stb.) a hipotalamusz a mellékveséket további kortizoltermelésre serkenti.

Ennek értelmében az emelkedett TSH szint nem pajzsmirigyprobléma, hanem inkább a HPA-tengely egyensúlyzavara.

Így csökkentheted a TSH-szintet természetes módon!

Napjainkban sajnos egyre gyakrabban találkozhatunk pajzsmirigy-alulműködés tüneteivel és emelkedett TSH-szinttel. Azonban van egy jó hír: a TSH szint csökkenése természetes módon is lehetséges! Biokémiai értelemben minden ember egyedi, de a gyakorlati tapasztalat azt mutatja, hogy a legtöbb ember 0,5-2,5 közötti TSH érték mellett érzi magát egészségesnek és energikusnak. A legtöbb laboratóriumi leletértékelő rendszer a 4-8,0 közötti tartományba eső TSH értéket is normálértéknek tartja, de az ilyen TSH szinttel rendelkező emberek nagy része nem érzi jól magát, ezért a TSH szintjük csökkentésére szorul. Az agyalapi mirigy, a hipotalamusz és a mellékvesék (avagy a HPA-tengely, hypothalamic-pituitary-adrenal axis) az endokrin rendszer részét képezik, és éjjel-nappal folyamatos kölcsönhatásban állnak egymással. Amikor a szervezetet stressz éri (ez lehet érzelmi, mentális, fizikai, környezeti stb.) a hipotalamusz a mellékveséket további kortizoltermelésre serkenti. Ennek értelmében az emelkedett TSH szint nem pajzsmirigyprobléma, hanem inkább a HPA-tengely egyensúlyzavara.

Praktikák, melyekkel természetes úton csökkenthető a TSH szint:

Támogasd a mellékvesék működését!

Mint ahogyan azt fentebb is olvastad, a magas TSH szint a HPA tengely egyensúlyzavarából következik. A túlzott stressz (szellemi, fizikai, érzelmi, környezeti stb.) hatására a mellékvesék kiegyensúlyozott működése felborul, és igen sok esetben ez az oka a magas TSH szint kialakulásának.


Figyelj arra, hogy az elfogyasztott ételt a szervezeted rendesen megeméssze, és ezzel a szervezet kiegyensúlyozott működéséhez szükséges tápanyagok is felszívódhassanak. 

Ha az emésztési folyamat nem megfelelő és a szervezet nem képes a szükséges tápanyagok felvételére, a szervezet ezt újabb stresszhatásként érzékeli. A hipotalamusz a stressz hatására védekezésképpen további TSH hormon termelésére serkenti az agyalapi mirigyet.
Az egészséges emésztés alapfeltétele a nyugodt étkezés, illetve a megfelelő mennyiségű gyomorsav, ami hasznosítható a tápanyagokra bontja le az ételt. A gyomorsav (melynek egyik fő alkotóeleme a sósav) az emésztési folyamat elengedhetetlen része. Mivel igen erős sav, ez a szervezet egyik elsődleges védekező eszköze a kórokozók, a baktériumok és a paraziták ellen, és lehetővé teszi a megfelelő emésztést.
A gyomorsav jelentősége talán magától értetődőnek tűnik, azonban a gyakorlat azt mutatja, hogy a magas TSH szint és a pajzsmirigy-alulműködés alacsony gyomorsav-szinttel párosul.

CSONTRITKULÁS STOP CSOMAG
HAJHULLÁS STOP MINICSOMAG – INZULINREZISZTENCIÁS HÁTTÉRREL
IMMUNBARÁT CSOMAG

Kevesebb kávét!
A koffein túlzottan stimulálja a mellékveséket, amely hatására a hipotalamusz az agyalapi mirigyet további TSH hormon termelésére késztetheti, így a koffeinbevitel korlátozása fontos lépés.

Ügyelj a megfelelő folyadékbevitelre!
Ez testsúly-kilogrammonként 26,6 ml vizet jelent, azaz pl. egy 80 kilós ember esetében 2,13 liter/nap. Megfelelő hidratáció híján a hormonok nem képesek megfelelően haladni a szervezetben, ez pedig stresszhatással van a testre. Tehát ne feledd, a bőséges folyadékbevitel rendkívül fontos!

Aludj!
Az alvás legyen mindig elsődleges fontosságú az életedben, hiszen megfelelő mennyiségű alvás nélkül a szervezet nem képes meggyógyulni és ismét egyensúlyba kerülni.
Ne hagyj ki étkezéseket
Ezek a diéták túlzottan stimulálják, stimulálhatják a mellékveséket, melyek túl sok kortizolt kezdenek termelni és ez felborítja a TSH egyensúlyt.
Az időszakos böjtölés és az alacsony szénhidrát-tartalmú étrendek (pl. ketogén diéta) igen népszerűek és rövidtávon javulást hozhatnak egyes pajzsmirigybetegeknél, de hosszútávon általában már visszafelé sül el a fegyver: ezek az étrendek további nyomás alá helyezik az amúgy is stressztől gyötört szervezetet, ami tovább rontja a hormonháztartás működését, ezért nem igazán javaslom az alkalmazásukat.

Növeld a bevitt B6- és B12-vitamin mennyiségét

A B6- és a B12-vitamin nyugtató hatással van az idegrendszer működésére, ezáltal támogatja a HPA tengely kiegyensúlyozott működését és segíti az egészséges TSH szint fenntartását.


Forrás: https://deliciouslyorganic.ne

PCOS

ALVÁS

MIÓMA

Vásárlói visszajelzés:

“Sokat hallottam arról, hogy almaecetet kell inni étkezéseknél, de nem gondoltam volna, hogy ennyire hatásos. Évekig azt gondoltam, hogy sok a gyomorsavam.. hát nem.

A mellékvese támogató csomagot próbáltam. Érzem a hatását. Remélem a laboreredményem is mutatja majd.”

M. Ibolya, Lovászi “

Ez az oldal nem része a Facebook.com oldalnak és semmilyen kapcsolatban nem áll a Facebook Inc.-el. A FACEBOOK a Facebook Inc szerzői tulajdonjoga.

NÉPSZERŰ KATEGÓRIÁK

NÉPSZERŰ KATEGÓRIÁK