PCOS

A PCOS megállapítása során a legfontosabb a tüneteket felismerni, meghatározni. Minden nőnél más és más tünetet lehet azonosítani, emiatt nehéz sokszor a diagnózis felállítása. Sok esetben azt gondoljuk, hogy nőgyógyászati betegség, azonban sokkal inkább endokrinológiai, hormonrendszerhez kapcsolódó probléma.

PCOS

A PCOS megállapítása során a legfontosabb a tüneteket felismerni, meghatározni. Minden nőnél más és más tünetet lehet azonosítani, emiatt nehéz sokszor a diagnózis felállítása. Sok esetben azt gondoljuk, hogy nőgyógyászati betegség, azonban sokkal inkább endokrinológiai, hormonrendszerhez kapcsolódó probléma.

Tünetek között az alábbiakat találhatjuk:

* Elhízás, folyamatos súlygyarapodás

* Szabálytalan menstruáció

* Pattanások

* Erőteljes szőrnövekedés

* Hajhullás

* Petefészek ciszta

* Ismétlődő vetélés

* Meddőség

* Emelkedett tesztoszteron szint

A PCOS és az inzulinrezisztencia kapcsolata

Az inzulinrezisztencia és a PCOS szorosan egymáshoz  kapcsolódó probléma. Amennyiben inzulinrezisztencia áll fenn, a hasnyálmirigynek extra inzulint kell előállítania a vércukorszint normalizálása érdekében. Ez a magas inzulinszint és vércukorszint hormonegyensúlytalanságot idéz elő a szervezetben.

Inzulinrezisztencia esetén a petefészek több tesztoszteront és androgént termel, ezért tovább romlik a PCOS tünete. 

A PCOS fennállása esetén az orvos utasításait figyelembe véve, a helyes étrend kialakítása mellett további táplálékkiegészítők fogyasztása javasolt, melyek segítenek a hormonális egyensúly visszaállításában.

A szervezetben fennálló tápanyaghiány, gyulladás, vércukor probléma olyan stresszforrás, melyekkel sokan nem számolnak, azonban kezelésük elengedhetetlen.

Hatékony megoldást nyújtó táplálékkiegészítők segítenek a PCOS kezelésében. 

 

A legjobb táplálékkiegészítők a PCOS kezelésében:

Inozitol:

– hozzájárul a vércukorszint egyensúlyához

– segíti a szervezet inzulin felhasználását

– részt vesz a menstruációs ciklus szabályozásában

– petefészek működését javítja

– terhességi cukorbetegség kockázatát csökkenti

– segíti a fogyást a vércukor egyensúly megtartása által

– javítja a koleszterinszintet

 

Omega- 3:

– támogatja a vércukorszintet

– tesztoszteron szintet csökkenti

– részt vesz a menstruációs ciklus szabályozásában

– gyulladáscsökkentő hatással rendelkezik

– segíti a sejtek inzulinfelvételét

– csökkenti a leptin szintet, mely segítségével csökken az étvágy és ezáltal a folyamatos vércukoringadozás

 

Króm:

– fokozza az inzulin működését

– szabályozza a vércukorszintet

– jó hatással van az anyagcsere folyamatokra, mivel segíti az aminosavak beépülését, így gyorsabban regenerálódik a szervezet

 

Magnézium:

– az alacsony magnéziumszint cukorbetegséggel jár, mivel a szervezet magnéziumot használ a cukor lebontásához  és az inzulin felhasználásához. A lefekvés előtt bevett magnézium jelentősen javítja az éhomi vércukor- és inzulinszintet.

– hozzájárul az inzulinrezisztencia csökkentéséhez

– csökkenti a PCOS okozta anyagcserezavart, segít a metabólikus szindrómában

– továbbá  számos élettani folyamathoz kiemelten fontos a magnézium szedése. 

 

Cink:

– segíti a szervezetet a felesleges tesztoszteron eltávolításában

– a tesztoszteronszint csökkentése által segíti a túlzott szőrösödéssel, pattanásokkal, hangulatingadozással, valamint súlyproblémákkal küzdőket.

 

D-vitamin

– segíti a petesejtek termelődését

– hozzájárul az egészséges tüszők kialakulásához

– szerepet játszik a glüköz metabolizmusban, javítja az inzulinérzékenységet

 

Folát:

– a folát és az inozit javítja a termékenységet a PCOS esetén,

– javítja az inzulinérzékenységet

– csökkenti a vetélés kockázatát.

Forrás:
Kürti Gábor: Vitamin ABC
Earl Mindell: Vitamin Biblia
https://drbrighten.com

AJÁNLOTT TERMÉKEK

Untitled Design (2)

BLOG

Untitled Design (2)

CSOMAGAJÁNLATOK

Untitled Design (2)